Stiri

Durerea de spate in sarcina – 5 ponturi pentru a scapa de ea

Una din cele mai frumoase perioade din viata femeii (si a familiei) este cea a sarcinii, dar odata cu transformarile prin care trece corpul apar si dificultati. Pentru coloana vertebrala suprasolicitata, de exemplu, kinetoterapia poate fi de ajutor pe tot parcursul sarcinii pentru a usura durerea, contracturile paravertebrale si pentru a crea fiecarei mamici sentimentul de siguranta, de suport si sprijin.

De ce doare?

Creste greutatea corpului, centrul de gravitatie se modifica, iar hormonii fac ca ligamentele articulatiilor pelvisului sa se relaxeze. Asadar, apar schimbari in pozitia coloanei si articulatiilor soldurilor, a intregului corp. Dar durerile de coloana se pot preveni sau ameliora mult sub atenta supraveghere a unui fizioterapeut experimentat, la cabinetul de recuperare medicala. Acolo poti beneficia de programe de miscare speciale, de sfaturi, proceduri si experienta fizioterapeutilor, pe toata perioada sarcinii.

Iata 5 masuri recomandate de specialisti experimentati de la cabinete de kinetoterapie/fizioterapie/recuperare medicala asa cum este Fiziolife Medica din Bucuresti:

 1 Posturari, acasa si la serviciu

Pe masura ce bebe creste, centrul de gravitatie se muta inspre fata. Esti tentata sa te lasi spre spate ca sa compensezi, dar aceasta “manevra” contracta suplimentar muschii din zona lombara si asa apar unele dureri in timpul sarcinii. 

Specialistul fizioterapeut te va invata cum sa:

–          stai dreapta si cu trunchiul, gatul inaltate si pieptul “sus”;

–          sa indrepti umerii astfel incat sa stea in pozitie normala, relaxati;

–          sa nu tii genunchii intinsi, blocati, tot timpul cat stai in picioare (deci, putin in flexie).

Cand te asezi (la serviciu, de exemplu), ai nevoie de o distanta confortabila pana la masa sau birou, iar scaunul, fotoliul sa permita sa tii mai sus unul din picioare, alternativ, pe un fel de suport – o cutie joasa. Nu uita de pauze, sa te ridici si mergi cateva minute la fiecare ora.

2 Kinetoterapie si kinetoterapie online

Activitatea fizica regulata ajuta foarte mult intregul organism, in special spatele si circulatia venoasa a picioarelor.

Kinetoterapia pentru gravide este o forma de miscare foarte buna care se bazeaza pe exercitii moderate ce cresc tonusul fara sa oboseasca si ofera o stare de bine atat de necesara in aceasta perioada.

  •         In sala de kinetoterapie, asa cum procedam la Fiziolife Medica, poti lucra fie individual, fie in grup, intotdeauna sub supraveghere medicala;
  •         Sedintele in grup au avantajul de fi in compania altor viitoare mamici care pot oferi idei din experienta lor – cele care au deja copii stiu multe secrete care iti pot fi de ajutor;
  •         Programul de exercitii este ales pornind de la studiile cele mai recente de specialitate si individualizat, pe masura nevoilor, etapei de sarcina si starii fiecarei viitoare mamici;
  •         Sedintele pot include si proceduri de stimulare a drenajului limfatic, efectul fiind minunat oricum, dar mai ales la cele care tind sa retina apa si sa prezinte edeme suparatoare.

 Kinetoterapia post-natala este “instrumentul” de recuperare medicala cu ajutorul careia poti reveni mai usor si repede la forma initiala. La Fiziolife Medica, de exemplu, sedintele de kinetoterapie dupa nastere sunt si relaxante (musai, stim, ai nevoie!) si terapeutice.

Pot include si impachetari, electrostimulare, drenaj limfatic cu aparatul special si masaj manual. Iar cand nu poti ajunge la o sedinta, kinetoterapia online, de acasa, cu unul din specialistii fizioterapeuti (prin WhatsApp, Zoom, sau Skype) ajuta perfect sa nu treci peste doza de miscare.

Revenirea la o greutate normala si o postura corecta in timp cat mai scurt ajuta ca durerile de spate sa devina o amintire!

  1. Invata ce inseamna Scoala spatelui

Specialistul fizioterapeut te poate invata cum sa ridici ceva de jos sau pe bebe, ori o greutate mai mare, astfel incat sa nu agravezi o durere de spate. De asemenea, poti invata la cabinet si cum sa iti afli limitele, pentru ca suntem mereu tentati sa ne supraevaluam si asa facem greseli care… dor!

4 Nu uita de masaj si drenaj limfatic

Viitoarea mamica (apoi proaspata mamica) poate beneficia in mod regulat de masajul spatelui, umerilor si zonei lombare, solicitate mult si dureroase.

Picioarele, gambele, au si ele nevoie de masaj si drenaj limfatic, iar specialistii fizioterapeuti au experienta necesara ca prin tehnici bine stapanite sa usureze picioarele de senzatia de greutate si durere.

5 Kinesiotaping – efecte minunate

Tehnica aplicarii de benzi kinesiologice – kinesiotaping – este foarte utila in timpul si dupa sarcina. Specialistul fizioterapeut apreciaza cum trebuie aplicate benzile in functie de scop, de starea generala si particularitatile individuale. Pot fi mentinute cateva zile in sir si iata recomandarile:

–          Se pot aplica pe burtica pentru suport, reducerea senzatiei de durere a peretelui abdominal si stabilitatea lui;

–          Pe spate, ajuta la reducerea contracturilor musculare paravertebrale, sustinere si combaterea durerii. In plus, ajuta sa poti face fara probleme exercitiile zilnice recomandate;

–          Pentru picioare, benzile pot fi aplicate si pentru efect de drenaj limfatic, reducerea edemelor.

Nimic nu poate fi indeajuns cand e vorba sa te simti bine si sanatoasa pe parcursul sarcinii! Asadar, nu ezita sa pui pe lista de “am nevoie” cele 5 ponturi de mai sus, si solicita ajutorul specialistilor fizioterapeuti. Te vor ajuta si dupa nastere, astfel incat sa te refaci mai repede si sa te dedici fara stres micutei comori abia aparute pe lume!

Facebook Comments

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

To Top