Stiri

Deficienta de vitamana C si boala celiaca

Atat deficienta de vitamana C si boala celiaca, cat si multe alte deficiente sunt cele care trebuie stopate, fie printr-un tratament corespunzator, fie printr-o serie de vitamine administrate pe cale orala. Astazi dezbatem si aflam cele mai importante informatii despre deficientele de vitamana C, dar si ce presupune, in esenta, boala celiaca.

Deficientele de vitamina C – care sunt alimentele care ne ajuta cand vine vorba despre acestea?

Deficientele de vitamina C sunt tot mai intalnite, in principiu, acestea datorandu-se unei alimentatii sarace in fructe si legume care contin vitamina C. Tocmai de aceea, vei afla acum care sunt acele alimente, fructe si legume, care ne ajuta cand vine vorba despre acestea. Despre ce este vorba si care sunt cele mai bogate alimente in vitamina C?

Printre cele mai bogate alimente in vitamina C se numara citricele si in special portocalele si grapefrutul, kiwi, dar si legumele verzi precum spanacul, varza de Bruxelles, varza kale, mazarea, sparanghelul si brocolli. Acestora li se mai alatura si varza rosie, respectiv ardeiul, atat rosu, cat si galben si verde, guava, capsunele, pepenele, ananasul, sucul de rosii, cartofii dulci si nu in ultimul rand fructele de padure, care sunt acrisoare.

Cea mai buna sursa de vitamina C este intalnita in cazul fructelor si legumelor proaspete. Din acest motiv, este bine ca de fiecare data sa va asigurati ca le aveti in casa. Atat cand va confruntati cu deficiente de vitamina C, cat si pentru o buna functionare a organismului, asigurati-va ca optati macar pentru un aliment din cele mai sus mentionate.

Boala celiaca – boala care nu este prietena cu glutenul

O boala care nu este prietena cu glutenul este boala celiaca. Aceasta se remarca, in special, prin diaree moderata, anorexie, dar si slabiciune. Daca intr-o astfel de situatie, in urma consulatiilor si testelor de laborator, s-a ajuns la concluzia ca va confruntati cu boala celiaca, nu va panicati. In esenta, trebuie sa aveti grija la alimentele pe care le consumati.

Printre alimentele fara gluten se numara fructele si legumele care se gasesc in stare proaspata, salata verde, dar si preparatele care sunt realizate pe baza de legume. La fel de multa atentie ar trebui sa acordati si pestelui, orezului si cartofilor, respectiv oulor care sunt o sursa foarte buna de proteine.

Aceasta afectiune, la fel ca si deficientele de vitamina C este tot mai intalnita. Odata, insa, ce se incepe a se respecta un program bine stabilit de catre medic, orice pacient are sanse foarte mari sa treaca peste aceasta.

Facebook Comments

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

To Top