Stiri

Masajul poate elibera stresul si imbunatati somnul

Stresul este o componenta predominanta in lumea de astazi, care poate avea un impact negativ asupra sanatatii si bunastarii individului. Masajul de terapie s-a fost dovedit a fi un mijloc prin care stresul poate fi redus semnificativ pe niveluri fizice si psihologice. In timp ce terapeutii de masaj stiu din experienta ca masajul reduce stresul, exista cercetari considerabile care le valideaza experienta. Se pot accesa cursuri masaj aici.

Cursuri masaj – avantajele masajului

Intr-un studiu privind efectul terapiei cu punct de declansare, a existat o scadere semnificativa a frecventei cardiace, a tensiunii arteriale sistolice si a tensiunii arteriale diastolice. Masurile privind consumul de oxigen, tensiunea arteriala si nivelul cortizolului salivar, au fost toate scazute, dupa un masaj de 10 pana la 15 minute in cadrul studiilor controlate.

Schimbarile in starile psihologice au fost masurate prin raspunsurile fiziologice, scala perceputa de stres, scala de depresie si scala de stare a anxietatii. Din aceste motive sunt tot mai multe persoane care aleg sa faca cursuri masaj.

Studiile efectuate pentru a dovedi eficienta masajului

In studiile atasate, toti subiectii din grupul de masaj au prezentat schimbari semnificative in starile emotionale si in nivelurile de stres.

Pozitia Asociatiei Americane de Terapie de Masaj (AMTA) este ca terapia cu masaj poate contribui la imbunatatirea somnului. Avand in vedere toate studiile efectuate si toate cercetarile un numar mare de persoane aleg sa faca cursuri masaj si un pachet optional foarte bun poate fi gasit aici.

Masajul ajuta la relaxare

Persoanele incordate noaptea, ingrijorate de probleme financiare, de o relatie care nu merge asa cum trebuie sau de alte probleme stresante, un masaj poate fi cheia unui somn mai sanatos. S-au conceput sesiuni de masaj regulate pentru a scadea nivelurile de depresie si anxietate si pentru a imbunatati calitatea somnului, probabil pentru ca acestea declanseaza eliberarea de serotonina, un neurotransmitator care  poate ajuta la instalarea starii de calm. Tehnologia s-a dovedit a fi benefica si pentru copii si adolescenti.

Ameliorarea durerii

Nu numai ca un masaj al corpului poate duce la scaderea nivelului de stres, dar poate, de asemenea, sa usureze durerea. De fapt, persoanele cu dureri de spate scazute care au avut sesiuni de masaj de 30 de minute de doua ori pe saptamana timp de cinci saptamani, au raportat o scadere a durerii si mai putine tulburari de somn. Acest lucru se datoreaza faptului ca masajul incurajeaza mai mult timp petrecut in stadiile de meditare si relaxare.

Daca sesiunile de masaj profesionale nu sunt fezabile, exista alternative. Scaunele pentru masaj si pernele sunt o optiune, dar metoda cea mai rentabila ca partenerul sa practice masajul. Un masaj bland, pe spate, de trei minute, poate ajuta la relaxare si va asigura mai mult de 35 de minute de somn suplimentar.

Nu trebuie sa fie ceva complicat – la urma urmei, partenerul nu trebuie sa faca ceva care ar putea cauza durere accidentala, deoarece el sau ea nu este un profesionist instruit.

Este suficient ca persoana sa stea confortabil pe burta si sa solicite partenerului sa faca miscari lente, circulare, cu varfurile degetelor, incepand de la baza coloanei vertebrale si pana in zona gatului. Dupa un masaj scurt, de doar cateva minute, se va instala cu siguranta starea de confort.

Facebook Comments

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

To Top