Diverse

Modalități prin care îți poți întări sistemul imunitar

Sistemul imunitar este responsabil de protejarea corpului de virusuri, bcaterii și diferiți patogeni care îți pot pune sănătatea în pericol. Așadar, dorința fiecăruia este de a avea un sistem imunitar puternic care să facă față la încercările prin care este pus de-a lungul vieții.

Vestea bună este că există metode naturale prin care poți întări sistemul imunitar și multe dintre acesta nici nu necesită schimbări majore în viață. Spre exemplu există numeroase alimente pentru imunitate care dau o mână de ajutor organismului și îl mențin sănătos și puternic.

Alimente pentru imunitate

Așa cum spunea, există mai multe alimente care, prin proprietățile și nutrienții lor, ajută la întărirea sistemului imunitare. O parte dintre acestea sunt: spirulina, lăptișorul de matcă, mierea de manuka, ghimbirul, tumericul, usturoiul, goji, cătina, măceșele, spanacul, ginsengul, dar și diferite citrice precum portocalele, grepfruitul, clementinele, mandarinele, lămâile și lime.

Dormi suficient

Este dovedit științific faptul că somnul ne influentează calitatea vieții, iar diferite studii precum acesta atestă faptul că adulții sunt mai susceptibili la a contacta o simplă răceală dacă nu dorm suficient. Studiul despre care vorbeam a luat două eșantioane compuse din adulți care dormeau mai mult de 6 ore pe noapte pe de-o parte, iar pe de cealaltă parte adulți care dormeau mai puțin de 6 ore pe noapte. Rezultatele au dovedit faptul că cei care dormeau mai puțin de 6 ore au contactat mult mai ușor acest virus.

Fă suficient sport

Lipsa exercițiilor fizice pot să creeze mai multe probleme printre care și slăbirea sistemului imunitar.

Cu toate acestea, nu trebuie să mergi nici în cealaltă extremă deoarece și prea mult sport poate duce la slăbirea sistemului imunitar. Aici moderația este răspunsul și trebuie să faci cel puțin 30 de minute de exerciții în fiecare zi pentru un efect benefic asupra organismului.

Printre exercițiile recomandate de experți se numără: jogging-ul, mersul cu bicicleta, mersul pe jos, înnotul și drumețiile.

Hidratează-te

Hidratarea nu are un efect direct asupra sistemului imunitar, dar lipsa acesteia poate afecta alte funcții ale corpului care contribuie activ la buna funcționare a sistemului imunitar. Printre acestea se numără inima, rinichii și creierul (efectele deshidratării fiind pierderea abilităților fizice, capacitatea de concentrare și inducerea unei stări generale de rău).

În concluzie, există mai multe modalități prin care poți întări sistemul imunitar, iar multe dintre acestea necesită doar mici modificări aduse stilului de viață. Cu toate acestea, nu sunt modificări care vor îmbunătăți doar sistemul imunitar, ci și calitatea vieții per total.

 

Facebook Comments Box

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

To Top