Stiri

3 metode de a mânca mai multe fructe și legume, pentru o dietă mai sănătoasă

Nu mai este un secret pentru nimeni faptul că o alimentație în care abundă fructele și legumele este una sănătoasă, ce te poate ajuta să previi numeroase boli cronice. Însă nu toată lumea reușește să mănânce zilnic cantitatea de fructe și legume recomandată de nutriționiști. 

Iată mai jos câteva idei despre cum poți să integrezi mai multe legume și fructe în dieta zilnică, atunci când nu te dai prea mult în vânt după ele ori dacă nu ai idei sau timp să le prepari. 

Câte fructe și legume ar trebui să consumi zilnic

Nutriționiștii recomandă să consumăm zilnic cinci porții de fructe și legume. Dar ce înseamnă concret această recomandare? O porție înseamnă 80-100 de grame de fructe sau legume, volumul unui pumn strâns. De exemplu, o porție de legume poate însemna un morcov, o roșie, un bol mic de salată verde ori două buchețele de broccoli. O porție de fructe poate echivala cu o jumătate de măr mare, două caise sau o banană. 

Potrivit nutriționiștilor, în mod ideal, ar trebui să consumăm zilnic trei porții de legume, inclusiv una în stare proaspătă, și două porții de fructe. Este recomandat ca fructele și legumele să fie locale, de sezon și cât mai variate, atât coloristic, cât și din punctul de vedere al metodei de gătire, crude, gătite, piure ori înăbușite etc. 

Planifică meniurile săptămânal

Cel mai simplu mod de a integra mai multe fructe și legume în dieta zilnică este de a-ți planifica mesele. Multe persoane spun că nu mănâncă suficiente legume și fructe pentru că acestea nu sunt foarte practice, respectiv expiră foarte repede, sunt dificil de depozitat și de pregătit. 

Organizarea și anticiparea meselor pot să te ajute să treci peste aceste impedimente. Stabilirea meniurilor săptămânale, înainte de a face cumpărături, te poate ajuta să incluzi fructe și legume la fiecare masă și să limitezi risipa alimentară. Ia în considerare numărul de persoane din gospodărie pentru a evalua mai bine cantitățile pe care trebuie să le cumperi. 

Combina frigorifica este un aliat în acest sens. Imediat ce ai venit de la cumpărături, îți poți curăța și porționa fructele și legumele pentru mesele planificate, le poți pune în pungi și cutii, astfel încât să-ți fie mai ușor să le gătești. 

Nu omite de pe lista de cumpărături fructele și legumele congelate. Contrar unor preconcepții, sunt pline de vitamine, practice, pentru că sunt deja curățate și porționate și, în general, sunt accesibile ca preț. Când vrei să prepari rapid o masă delicioasă, nu ai decât să apelezi la lada frigorifica, unde ți-ai făcut în prealabil un stoc de legume congelate. 

Include fructe și legume crude la orice masă

Fructele și legumele crude necesită foarte puțină pregătire, majoritatea având nevoie doar de spălare adecvată. Sunt excelente ca gustare sau aperitiv. De exemplu, poți servi bastonașe de legume crude alături de un sos delicios de brânzeturi și ierburi ori hummus. 

De asemenea, încearcă să consumi măcar o salată la prânz sau la cină, alături de felul principal. Sau poți transforma salata în fel principal dacă, alături de legume, pui carne sau pește, brânzeturi, ouă, leguminoase, ca fasolea, năutul ori lintea, și asezonezi totul cu un sos simplu. 

În ceea ce privește fructele, acestea pot fi gustări perfecte pentru orice moment al zilei. Totodată, poți înlocui dulciurile servite la desert cu fructe, simple sau combinate într-o salată. 

Gătește în cantități mari și congelează

Pentru a economisi timp în bucătărie, gătește în cantități mai mari, pentru mai multe mese. Poți face acest lucru în weekend, când poate ai mai mult timp liber. Există multe preparate care pot fi luate în calcul, de la tocane, piureuri și compoturi, la supe și legume coapte. Atunci când gătești sosuri de legume sau lasagna, prepară porții în plus, pe care le poți păstra la congelator pentru zilele în care ești prea obosit să gătești.

În concluzie, să consumi mai multe fructe și legume zilnic nu este un lucru foarte dificil. Planificarea și adoptarea de noi obiceiuri zilnice te pot ajuta să crești semnificativ consumul de fructe și legume proaspete și, implicit, să ai o dietă mai sănătoasă.

Sursa foto: Pexels

 

Facebook Comments Box

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

To Top