Stiri

Ce este creatina si cum folosim?

Creatina este una dintre cele mai importante componente ale unui corp echilibrat si tonifiat, de aceea i-a fost acordata, de mai bine de 30 de ani, o atentie deosebita. Este apreciata indeosebi de sportivii de performanta, contribuind semnificativ la rezistenta fizica a acestora si la puterea musculara.

Creatina este un acid organic care se gaseste natural in organismul vertebratelor. La om, 95% din aceasta este stocata in muschi, de aceea este atat de importanta mai ales pentru cei care isi doresc un corp atletic, bine croit. Creatina ete produsa natural de organism, insa poate fi absorbita si din alimente precum pestele sau ouale. Din pacate, din cauza stilului de viata tot mai solicitant, corpul nu poate genera in permanenta cantitatea de creatina necesara functionarii optime, de aceea se recomanda utilizarea suplimentelor nutritive.

Dintre suplimentele pe baza de creatina, cele mai cunoscute sunt cele ce contin creatina monohidrata. Aceasta este compusa din aminoacizii clasici L-arginina, glicina si metionina, plus o molecula de apa in plus. Aceasta contribuie la crearea unei substante numite adenozin trifosfat, sau ATP, unitatea de baza pentru energia necesara la nivel celular, responsabila de producerea contractiilor musculare.

Astfel, un organism solicitat, angrenat in diferite tipuri de antrenamente recurente, are nevoie de aport de creatina ridicat pentru a functiona la parametri doriti. Dintre cele mai cunoscute efecte ale creatinei, indeosebi pentru cei care fac sport la un nivel ridicat, amintim rezistenta sporita la efort, masa musculara imbunatatita prin cresterea continutului de lichid din muschi, putere musculara crescuta pentru miscari dese si solicitante, energie musculara sporita si, bineinteles, recuperare mult mai rapida dupa fiecare antrenament.

Administrarea creatinei nu tine cont de anumite reguli oficiale in ceea ce priveste momentul zilei, insa sportivii de performanta au observat efecte benefice indeosebi atunci cand este administrata inainte de antrenament. O rezerva suficienta de ATP pusa la dispozitia organismului ajuta corpul sa ridice mai multe greutati in mai multe repetari, cu energie de conversie rapida, procedeu optim pentru antrenamente care aduc progres sigur. In urma studiilor, suplimentarea cu creatina a dovedit ca poate creste automat concentratia de creatina din muschi.

Cura cu creatina poate avea aspect continuu, cu administrarea unei cantitati mici in fiecare zi, 3-5g pe zi, sau poate fi administrata ciclic, asa cum se recomanda in cazul suplimentelor nutritive. Astfel, o cura poate avea 15 zile, urmata de 7 zile pauza, dar mai exista si varianta administrarii unei cure de forta, de 5 zile. Practic se imparte greutatea corporala la numarul de zile, iar numarul obtinut va coincide cu cantitatea in grame de creatina administrata zilnic. Astfel, o persoana de 80 kg va avea nevoie de 16g de creatina zilnic, timp de 5 zile.

Magazinele de suplimente culturism  recomanda ca creatina sa se consume imediat dupa preparare, specialistii sustinand ca poate fi diluata in apa calda pentru potentarea efectului. Poate fi preparata si cu suc de fructe sau ceai fara cofeina, pentru gust placut.

Atunci cand cauti suplimente cu creatina, este foarte important ca administrarea acesteia sa se faca responsabil, in conformitate cu recomandarile specialistilor. Noi suntem mereu pregatiti pentru a oferi sfaturi utile, documentate, pentru o dieta eficienta. Alegem doar suplimente de calitate, conforme cu cele mai inalte standarde, pentru a pune bazele unui stil de viata atletic, bazat pe antrenamente responsabile, regulate, corecte.

Facebook Comments

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

To Top