Stiri

Cum îţi schimbi stilul de viaţă dacă suferi de hipertensiune

Când tensiunea arterială se situează peste limitele sănătoase şi medicul tău te-a sfătuit să adopţi un stil de viaţă mai sănătos pentru a ţine problema sub control, se impun mai multe schimbări semnificative, fie că iei sau nu un tratament medicamentos. 

Deși schimbarea anumitor obiceiuri poate fi dificilă, este foarte importantă pentru a reduce tensiunea arterială și riscul cardiovascular general. Dacă şi tu vrei să ţii boala sub control, dar nu ştii de unde să începi, iată câteva sfaturi utile care te vor orienta pe drumul cel bun.

Conştientizează riscul şi beneficiile

Pentru a putea face o schimbare considerabilă în stilul tău de viaţă, asigură-te că înțelegi  foarte clar de ce hipertensiunea arterială este periculoasă și impactul pozitiv pe care îl poate avea schimbarea stilului de viață. Dat fiind că hipertensiunea arterială nu provoacă, iniţial, simptome evidente, mulţi pacienţi diagnosticaţi cu această afecţiune nu o iau foarte în serios din primul moment. Totuşi, trebuie să reţii că hipertensiunea poate duce la accident vascular cerebral, boli de inimă, leziuni renale, disfuncție erectilă și alte probleme grave de sănătate. Cu un stil de viaţă sănătos şi echilibrat, te poţi feri de aceste complicaţii şi, în general, vei avea doar beneficii. 

Cei patru piloni

Aşa cum probabil ştii deja de la medicul de familie sau de la cardiolog, există patru piloni ai sănătăţii cardiace, care reprezintă, în acelaşi timp, şi obiectivele tale pe termen lung.  Primii doi se referă la o greutate normală şi la o dietă echilibrată. Al treilea implică să faci mişcare în mod regulat, iar al patrulea impune o limitare a consumului de alcool şi renunţarea la fumat. 

Obiective realiste

Efectuarea prea multor schimbări prea repede poate fi o strategie contraproductivă. Consultă-te cu medicul tău în privinţa noului stil de viaţă pe care vrei să-l adopţi şi stabileşte-ţi obiective realiste. Dacă sunt impuse şi alte modificări, cum ar fi schimbarea tipului de anticonceptionale, discută şi cu medicul specialist. Pierderea în greutate, îmbunătățirea calității dietei și implementarea unui program de exerciții fizice sunt obiective destul de greu de atins chiar şi individual, dar atunci când vrei să le faci pe toate, în acelaşi timp, poate fi de-a dreptul copleşitor. Încearcă să faci schimbările acestea treptat, începând cu lucruri simple, dar care dau rezultate încurajatoare, cum ar fi introducerea mai multor porţii de fructe şi legume proaspete în meniurile tale sau o plimbare de jumătate de oră în fiecare zi. 

Urmăreşte-ţi progresul

Cifrele au putere. De aceea, foarte mulţi medici își încurajează pacienții să-și măsoare tensiunea arterială în mod regulat acasă, cu ajutorul unui tensiometru. Pe de altă parte, cel puţin până îţi vei stabili o rutină, poţi ţine chiar şi un jurnal alimentar în care să notezi zilnic ceea ce ai mâncat. În ceea ce priveşte mişcarea, există diferite aplicaţii gratuite pentru telefoanele mobile, care îţi pot oferi diferite informaţii importante, cum ar fi numărul de paşi efectuaţi zilnic, numărul de calorii arse sau care este pulsul tău atunci când faci exerciţii mai intense. Toate aceste informaţii te ajută, mai întâi de toate, să îţi urmăreşti progresul, dar te şi încurajează să obţii alte rezultate pozitive şi să mergi în continuare pe drumul cel bun. 

Ajutoare de nădejde

Efectuarea unor schimbări mari în viața ta poate fi o provocare, de aceea este important să te simţi sprijinit de familie şi prieteni. Este important să vorbeşti deschis cu cei apropiaţi despre schimbările pe care vrei să le faci şi să le soliciţi ajutorul atunci când ai nevoie. De exemplu, ţi se poate părea mai uşor să faci mişcare în aer liber în prezenţa unui membru al familiei sau să mergi la sală împreună cu un prieten. Important este să te simţi susţinut pe parcursul acestui proces.

Cu puţină consecvenţă în ceea ce priveşte respectarea sfaturilor medicului tău şi ținând cont şi de cele de mai sus, îţi poţi schimba semnificativ viaţa, poţi ţine sub control tensiunea arterială şi chiar să te simţi mai bine ca niciodată.

Sursa foto: Pexels.com

Facebook Comments

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

To Top