Stiri

Poți consuma semințe de chia în dieta Rina?

Dieta Rina este, în momentul de față, una dintre cele mai cunoscute diete. Întrebarea de astăzi vizează un singur ingredient semințele de chia. Pot fi consumate acestea atunci când vine vorba despre dieta Rina?

Ce este, de fapt, această dietă Rina și cum a apărut ea? Fiind creată de un sportiv american, dieta Rina este o dietă numită de foarte mulți dieta pentru patru zile, o dietă care constă în separarea, apoi combinarea specifică a unor grupe alimentare.

Mai mult decât atât, este o alternativă a dietelor fade, neîmplicând restricții pe care să nu le poți pune în practică.

Altfel spus, dieta Rina implică disocierea alimentară într-un ciclu de patru zile, care se repetă la o perioadă de 90 de zile, regimul alimentar în sine fiind inspirat de obiceiurile oamenilor primitivi, care cosumau același tip de aliment până în momentul în care vânau altceva. Dieta Rina se dovedește a fi o dietă benefică pentru aceia care o respectă, cu atât mai mult cu cât, în general, organismul are enzime pentru procesarea tuturor grupelor de alimente, digestia fiind îngreunată atunci când acestea sunt amestecate.

Atât proteinele, cât și legumele, respectiv carbohidrații și vitaminele din fructe și legume proaspete constituie baza acestei diete. Și pentru a răspunde la incertitudinea de mai sus, da, semințele de chia pot fi consumate în dieta Rina, deoarece, după cum am spus, dieta nu se bazează pe restricții, ci, în esență, merge pe gruparea alimentelor.

Mai mult decât atât, în ceea ce privește semințele de chia, acestea pot fi consumate în stare naturală după ce au stat câteva ore la înmuiat în apă, suc de fructe sau lapte, gătite în diferse rețete cu ingrediente proaspete sau sub formă de făină, în rețetele fără gluten.

Beneficiile pe care semințele de chia le au, însă, sunt cele mai apreciat. Astfel, putem vorbi despre faptul că semințele de chia, pe lângă faptul că au în compoziția lor proteine, grăimi bune și sunt o sursă bogată de vitamina B, ajută digestia. Absorbind de mai bine de 10 ori greutatea lor în apă, semințele de chia au un rol crucial mai ales în reglarea digestiei. Cine este responsabil pentru acest fapt? Conținutul de fibre, care transformă semințele în gel.

Și asta, bineînțeles, nu este tot. Semințele de chia potolesc foamea, sunt o rusă importantă de energie, echilibrează nivelul glicemiei, detoxifică organismul, fortifică oasele, ajută la îmbătrânirea sănătoasă a creierului, ajută la scăderea tensiunii arteriale, scad valorile colesterolului și a trigliceridelor, ajută la creșterea masei musculare și, nu în ultimul rând, previn diverticulita.

Ca urmare, fiind atât de benefice organismului, semințele de chiat pot fi consumate cu lejeritate chiar și atunci când vine vorba despre dieta Rina.

Facebook Comments

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

To Top