Stiri

Sedentarismul: un inamic din ce în ce mai periculos pentru sănătate

Ești tot mai obosit, deși nu depui cine știe ce activitate fizică? Seara, când te întorci de la muncă, mănânci și te așezi în fața televizorului sau a calculatorului? Nu mai ai chef de nimic altceva? În zilele libere, preferi să te odihnești, cu gândul la săptămâna care stă să înceapă, stresat de problemele ce urmează să te copleșească din nou? Mai mult, ai început să-ți comanzi mâncarea pe internet și să ai o alimentație nesănătoasă?

E destul de clar că ai primele simptome ale unei afecțiuni tot mai răspândite în epoca modernă: sedentarismul. S-a demonstrat științific faptul că perioadele prelungite de repaus fizic sunt dezastruoase, având chiar efecte mai nocive decât fumatul asupra organismului!

Ce riști cu un astfel de stil de viață?

În primul rând, obezitatea, cauzată de depunerile de grăsimi în momentul în care nu arzi caloriile. Iar de aici până la bolile de inimă nu mai este decât un pas, pentru că circulatia sângelui și vasele de sange devin rigide și se pot bloca.

În același timp, apare o altă mare problemă: scădere imunității. Adică este afectată capacitatea organismului de a identifica și combate corpurile străine, virusurile, microbii și bacteriile cu care o persoana intră în contact sau chiar celulele proprii organismului care, în timp, și-au modificat structura și au devenit dăunătoare.

Această dereglare poate genera boli foarte grave. Cea mai importantă dintre ele este autoimunitatea, care apare atunci când sistemul imunitar nu mai face diferența dintre celulele distructive ale organismului și cele benefice, acționând împotriva celor din urmă.

De asemenea, pot apărea afecțiunile imunodeficitare sau chiar cancerul sistemului imunitar (cancerul limfatic ce se dezvolta la nivelul celulelor albe sau limfocitelor). Așa că nu te feri de suplimentele pentru imunitate scăzută, pentru că pot ajuta mai mult decât crezi!

Cum scapi de sedentarism?

Cât de ușor este să scapi de sedentarism și cât de dispus ești să-ți schimbi viața cu totul? Este o întrebare retorică, desigur, la care numai tu poți să răspunzi.

Dar dacă îți dorești ca sistemul tău imunitar sa fie întărit și să poată lupta împotriva bacteriilor, virusurilor și microbilor din exterior, trebuie să alegi un stil de viață sănătos din punct de vedere al mișcării și al alimentației.

Concret, crește activitatea fizică și încearcă să reduci din timpul de sedentarism. Fă plimbări în timpul pauzelor de prânz și nu sta mai mult de 30 de minute pe scaun la birou.

De asemenea, este recomandat să folosești scările în loc de lift sau să stai în picioare în transportul public.

În funcție de timpul pe care îl ai la dispoziție, nu ar strica să îți iei un abonament la o sală de fitness, care, eventual, poate să fie în drumul tău dinspre birou spre casă.

Sedentarismul nu este o glumă. Este o afecțiune care îți pune viața în pericol zi de zi. Renunță, pe cât posibil, la serialele de la televizor și ieși cât mai mult din casă. Nimeni nu îți cere să faci sport de performanță. Oferă-i, însă, organismului tău, doza de mișcare de care are atâta nevoie și nu uita că activitatea fizică reduce nivelul de stres și îți poate prelungi viața! 

sursa foto: shutterstock.com

Facebook Comments

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

To Top