Stiri

Alimentația sănătoasă: cum ar trebui să arate o zi pentru o femeie

Începutul oficial al primăverii marchează și startul unei noi perioade din viața ta, care poate fi definită de schimbări importante. Fie că vrei să-ți schimbi stilul de viață, look-ul sau jobul, începutul sezonului cald este ocazia perfectă. Adoptarea unui stil de viață sănătos reprezintă un pas important în viața oricărei femei, indiferent de vârstă. Nu trebuie să o faci doar atunci când ai anumite probleme de sănătate sau afecțiuni, ci atunci când realizezi cât de important este să ai grijă de tine în fiecare zi. Iată câteva idei pentru cum ar trebui să arate o zi din viața unei femei care își hrănește corect organismul și mintea:

Micul dejun

Micul dejun trebuie să fie sățios, să te pregătească pentru o zi plină și să simți cât mai puțin nevoia de a consuma gustări între mese. Printre alimentele care trebuie să se regăsească în meniul de la micul dejun se numără cele bogate în proteine: ouă, lactate, pește. Cel mai ușor este să-ți prepari o omletă sau un sandwich cu ou poșat, șuncă de pui și avocado. De asemenea, optează pentru fructe combinate cu iaurt grecesc, preparate în smoothie-uri sau în terci de ovăz. Unele dintre fructele bogate în nutrienți și mai puțin folosite în preparatele simple de zi cu zi sunt physalis, originare din Africa de Sud. Acestea pot fi consumate atunci când vrei să încerci ceva nou și gustos în alimentația ta zilnică.

Gustarea dintre mese

Poate ai observat că, de multe ori, ți se face foame între micul dejun și prânz, iar acest lucru este perfect normal. Nu trebuie să ignori senzația de foame nici atunci când vrei să slăbești, ci să optezi pentru gustări sănătoase. Dacă mergi la birou, asigură-te că ai un pachet de biscuiți din tărâțe sau ovăz, un iaurt și o banană sau un protein bar cu conținut redus de zahăr. De asemenea, poți amesteca semințe și fructe deshidratate cu iaurt pentru o gustare rapidă și delicioasă între mese.

Prânzul

Nu trece peste prânz nici atunci când ești foarte ocupată. Acesta trebuie să conțină alimente bogate în proteine, dar și o cantitate potrivită de carbohidrați, deoarece aceștia îți oferă energie pentru întreaga zi. Alege produse din făină integrală sau de secară și evită carbohidrații „albi”. Aceștia se transformă mai repede în energie, iar pe parcursul zilei poți observa că ți se face foame mai ușor și vei fi tentată să mănânci și între mese. Pentru prânz, poți pregăti o salată cu năut, fasole albă și roșie, linte, bucăți de piept de pui rumenit la grătar, spanac, rucola și alte tipuri de salate pe gustul tău. De asemenea, poți opta pentru somon prăjit în tigaie, servit cu legume congelate, dacă nu ai suficient timp să gătești.

Gustarea de după masă

Înainte de a trece la cină este important să-ți hrănești organismul cu o porție de fructe, în special dacă simți nevoia pentru ceva dulce. Poți combina fructe deshidratate cu nuci, alune sau migdale. De asemenea, o porție de granola cu lapte de soia îți va satisface pofta de dulce atunci când vrei să eviți să consumi prăjituri. O salată de fructe proaspete este o soluție la fel de bună pentru aceste momente și te va ajuta să te simți revigorată, mai ales dacă îți lipsește energia în a doua parte a zilei.

Cina

La cină poți consuma salate sau mâncăruri gătite care conțin carbohidrați, grăsimi sănătoase, precum cele care se găsesc în pește, dar și proteine din alimente precum quinoa sau orezul brun. Este important ca farfuriile tale să fie variate, să alegi o gamă largă de produse și nutrienți, pentru a-ți asigura necesarul din fiecare zi. Dacă vrei să faci schimbări în dieta ta, discută și cu un nutriționist sau cu medicul de familie, pentru a ajunge la cele mai bune soluții în funcție de starea ta de sănătate.

Nu trebuie să ai un scop anume pentru a alege să mănânci sănătos în fiecare zi. Vei avea nevoie de nutrienți pe tot parcursul zilei, iar o alimentație variată îți va schimba viața în bine pe termen lung.

Sursă foto: pexels.com

Facebook Comments Box

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

To Top