Stiri

Cum sa obtii, in siguranta, cantitatea de vitamina D necesara organismului – Stiai ca e atat de usor?

Vitamina D este un compus organic unic, pe care majoritatea oamenilor nu il detin in cantitate suficienta. De fapt, se estimeaza ca mai mult de 40% dintre adulti au deficienta de Vitamina D, care are un rol benefic pentru organism si este esentiala pentru o sanatate optima.

De exemplu, directioneaza celulele sa absoarba calciul si fosforul, doua minerale esentiale pentru mentinerea unor oase puternice. Pe de alta parte, nivelul scazut de vitamina D a fost asociat cu consecinte grave asupra sanatatii, inclusiv osteoporoza, cancer, depresie, slabiciune musculara sau chiar deces.

Aceasta este dobandita din colesterolul aflat in pielea expusa la soare. Mai exact, razele UVB transmit semnale celulelor si le ofera energia necesara pentru sinteza vitaminei D.  

Potrivit expertilor, expunerea suficienta la lumina solara este foarte importanta pentru mentinerea nivelului optim al acestui compus. Totusi, si acest procedeu are propriile riscuri pentru organism. 

Cat trebuie sa te expui la soare pentru a capta destula vitamina D:

Specialistii spun ca la amiaza, mai ales vara, este cel mai bun moment pentru a te bucura de beneficiile oferite de soare. La pranz, razele UVB sunt mai intense, ceea ce inseamna ca trebuie sa petreci putin timp afara, pentru a obtine cantitatea necesara de vitamina D. De exemplu, 10-15 minute, de trei ori pe saptamana, sunt suficiente.

Unii oameni de stiinta recomanda sa expui aproximativ o treime din suprafata pielii. Conform acestora, purtarea unui maieu si a pantalonilor scurti ar trebui sa fie de ajuns pentru o protectie adecvata.

Daca nu ai unde sa faci plaja in adevaratul sens al cuvantului, poti sa alegi una dintre mesele pentru terasa si gradina de la Homelux si sa-ti iei aportul de vitamina D in timp ce iei masa, ori te relaxezi in curte sau pe balcon.

Totusi, nu exagera, pentru ca risti sa faci cancer de piele. In plus, recomandarea specialistilor este ca, atunci cand indicele UV este mai mare de 3, sa aplici o crema cu factor de protectie 50, cu 30 de minute inainte sa iesi la soare.

In plus, este foarte bine sa porti o palarie si ochelari, pentru a-ti proteja fata si ochii in timp ce te expui la razele UV. 

Ce alimente contin vitamina D:

Doar putine alimente contin cantitati semnificative de vitamina D, iar acestea sunt: ficatul de vita, galbenusul de ou, sardinele, uleiul din ficat de cod, pestele sabie, somonul si tonul din conserve. Pentru a obtine rezultatele dorite, trebuie sa le consumi aproape zilnic.

Daca acest lucru nu este posibil, cere parerea unui nutritionist, cu privire la suplimentele alimentare care ti se potrivesc.

Nu uita sa iti protejezi pielea de razele soarelui, indiferent daca stai doar 10-15 minute afara, pentru a preveni imbatranirea. De asemenea, daca in restul anului poti lua vitamina D in mod natural, nu uita ca, iarna, este indicat sa consumi cat mai multe alimente bogate in acest compus.

Sursa foto: Shutterstock.com

Facebook Comments

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

To Top