Stiri

3 sporturi care combat stresul

Sportul este o modalitate excelentă de a te simți bine fizic și psihic. Având grijă de corpul tău și explorând întregul său potențial, câștigi încredere și stimă de sine. Sportul îți permite să evadezi din viața de zi cu zi și să explorezi lumea din jurul tău, chiar să interacționezi social și să cunoști oameni și locuri noi.  Aleargă în aer liber, mergi cu bicicleta sau de ce nu, fă sport chiar la tine acasă. Iată câteva sporturi care te pot ajuta să te simți mai bine în pielea ta. 

Mersul cu bicicleta

Studiile arată că cei care aleg să meargă cu bicicleta la serviciu au o dispoziție mai bună și sunt mai puțin stresați decât cei care își folosesc mașina. Bicicliștii se simt mai bine pe tot parcursul zilei și chiar au o productivitate profesională mai ridicată. Este recomandat să ai propria bicicletă, cu dimensiunile corecte și ajustată în raport cu morfologia corpului tău. Alege o bicicletă cu o șa confortabilă, precum cele cu gel și cu suspensii bune, dacă alegi un mountain bike. Este important să ai și o cască bună care va limita riscul de traumatism cranian în caz de accidente. Nu uita să îți achiziționezi și un antifurt de bicicleta, pentru cazurile în care mergi la serviciu cu ea sau dacă te oprești să faci cumpărături. Evită antrenamentele excesive și competițiile „sălbatice”. Scopul este să te relaxezi, nu să câștigi Turul Franței. Bea suficient de multă apă pe parcursul plimbărilor cu bicicleta, mai ales pe vreme caldă. 

Yoga și Pilates

Sunt sporturi pe care le poți face oricând și oriunde. Ai nevoie doar de o saltea bună de yoga, un set de greutati de fitness ușoare, o bandă elastică și poți începe antrenamentul.

Mai mult decât sport, yoga este o filosofie de viață, dar rămâne totuși o activitate fizică deosebit de intensă. Practica sa constă în înlănțuirea anumitor posturi specifice, mai mult sau mai puțin tehnice, într-un ritm rapid sau lent, în funcție de experiența și tipul de yoga ales. Yoga nu doar tonifică întregul corp, dar este menită să elibereze fizicul și mintea de stres, mai ales prin exercițiile de respirație și relaxare.

Pilates, la fel ca și yoga, se bazează pe o conștientizare a corpului și a minții. Fiind o combinație de yoga și fitness, practicarea ei ajută la îmbunătățirea încrederii în sine, dar și la remodelarea corpului. Pentru că rutina de Pilates implică toți mușchii, corpul tău se va dezvolta într-un mod armonios. 

Alergarea

Este un sport care se potrivește perfect celor care doresc să reducă stresul provocat de serviciu sau de viața personală. Nu trebuie să fii un mare atlet pentru a începe să alergi. Este suficient să ai încălțăminte adecvată, acest lucru fiind important pentru a evita accidentarea tendoanelor și a articulațiilor. Nu trebuie să alergi zilnic pentru a simți efectele pozitive ale alergării, este destul să alergi de două ori pe săptămână. Nu te simți destul de motivat? Aleargă împreună cu un prieten. Acest lucru îți va permite să îți petreci timpul într-un mod plăcut. Ideal este să alergi în aer liber, efectul fiind unul benefic asupra corpului și minții tale. Dacă dorești să îți stabilești obiective, poți să o faci, dar nu este necesar. Important este să îți faci timp pentru tine, să te simți mai bine și să renunți la stres.

Sportul stimulează secreția hormonilor care aduc bunăstare sau euforie și promovează un echilibru emoțional bun. Vorbim, evident, despre adrenalină, serotonină și endorfine. Activitățile fizice au un impact pozitiv asupra consolidării încrederii și stimei de sine. Indiferent de sportul preferat, ceea ce contează cel mai mult este să îți aducă o stare de bine și să te ajute să eviți stresul și angoasele cotidiene.

Sursa foto: Shutterstock

 

 

Facebook Comments Box

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

To Top